Rozwój regionów i lokalnych społeczności
Inwestycje w rozwój regionów
Inwestycje infrastrukturalne celu publicznego, w tym budowa elektroenergetycznych stacji i linii najwyższych napięć, znacząco podnoszą standardy życia w całych regionach.
Opracowanie planu inwestycyjnego na podstawie zapotrzebowania na moc i wniosków o przyłączenie.
Określenie parametrów technicznych oczekiwanych rezultatów i objętego obszaru.
Opracowanie wstępnych wariantów realizacji inwestycji. Konsultacje z władzami gmin.
Spotkania z mieszkańcami gmin i sołectw, zebranie uwag od lokalnych społeczności.
Wprowadzanie poprawek i wybór trasy optymalnej z punktu widzenia społecznego, środowiskowego, technicznego i ekonomicznego.
Przyjęcie szczegółowego rozplanowania trasy i wariantu realizacyjnego.
Złożenie raportu o oddziaływaniu na środowisko lub karty informacyjnej przedsięwzięcia i uzyskanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach.
Rokowania z właścicielami nieruchomości w celu pozyskania gruntów pod stacje lub służebności przesyłu pod linię.
Wprowadzenie do miejscowej planistyki – jeśli nie miało miejsca wcześniej – lub uzyskanie decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego.
Uzyskanie pozwolenia na budowę.
Liczba spotkań z władzami i instytucjami w ramach realizacji inwestycji w latach 2016 - 2019 | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Lokalizacje | 2019 | 2018 | 2017 | 2016 | ||||
Liczba spotkań | Liczba inwestycji | Liczba spotkań | Liczba inwestycji | Liczba spotkań | Liczba inwestycji | Liczba spotkań | Liczba inwestycji | |
Bydgoszcz | 40 | 17 | 202 | 15 | 208 | 15 | 171 | 13 |
Katowice | 84 | 21 | 112 | 30 | 91 | 30 | 125 | 17 |
Poznań | 138 | 21 | 67 | 24 | 163 | 13 | 148 | 35 |
Warszawa i Radom | 484 | 53 | 307 | 33 | 240 | 53 | 82 | 19 |
Łącznie | 746 | 112 | 688 | 102 | 702 | 111 | 526 | 84 |
Spotkań i wydarzeń dla inwestycji realizowanych w latach 2016-2019, w tym 746 spotkań w 2019 roku.
Liczba osób przesiedlonych fizycznie lub ekonomicznie i odszkodowań, w podziale według rodzaju projektu
Grupa docelowa | Charakterystyka | Narzędzia i techniki komunikacji* |
---|---|---|
Działanie bezpośrednie | ||
Regulator | Prezes URE jest odpowiedzialny za regulację sektora energetycznego oraz za promowanie konkurencji. Z Prezesem URE uzgadniamy m.in. Plan Rozwoju w zakresie zaspokojenia obecnego i przyszłego zapotrzebowania na energię elektryczną oraz jego aktualizację. |
Spotkania bezpośrednie, konferencje branżowe, raport wpływu PSE prezentujący w sposób zintegrowany dane finansowe i niefinansowe, strona WWW. |
Wykonawcy zadań inwestycyjnych | Firmy zewnętrzne wybierane w trybie przetargów publicznych i niepublicznych. Działają w imieniu i na rzecz PSE, wpływają na opinie lokalnych społeczności i lokalnych władz, kształtują wizerunek naszej spółki jako inwestora. | Spotkania bezpośrednie, konferencje branżowe, szkolenia wewnętrzne, sprawna komunikacja w zadaniach inwestycyjnych w ramach Programów Komunikacji Społecznej (foldery, strona WWW, briefingi prasowe, konferencje, filmy, programy edukacyjne itp.), definiowanie dobrych praktyk i wytycznych komunikacyjnych oraz współpraca w ramach zasad zrównoważonego rozwoju. |
Administracja publiczna, władze samorządowe | Transparentne i profesjonalne działania informacyjno-edukacyjne w ramach komunikacji społecznej wpływają na budowanie właściwych relacji. | Spotkania bezpośrednie, listy intencyjne, dedykowane konferencje specjalistyczne, foldery ogólnofirmowe, specjalistyczne i dotyczące zadań inwestycyjnych, magazyn ekspercki, raport wpływu PSE prezentujący w sposób zintegrowany dane finansowe i niefinansowe, strona WWW. |
Opinia publiczna, społeczności lokalne | Grupa kluczowa z punktu widzenia prowadzenia inwestycji infrastrukturalnych. Przekonanie jej bezpośrednich sąsiadów do akceptacji inwestycji oraz ustanowienie służebności przesyłu mają zasadnicze znaczenie dla terminu realizacji zadania inwestycyjnego. Kontakt z grupą umożliwia uzyskanie największej akceptacji społecznej lub wypracowanie kompromisu. | Media relations, artykuły prasowe, strony WWW, Twitter, YouTube, PSE, foldery, ulotki, programy edukacyjne dla mieszkańców gmin, na terenie których planowana jest inwestycja, spotkania realizowane za pośrednictwem wykonawców i bezpośrednio. |
Komitety protestacyjne, lokalni liderzy protestów oraz akcji społecznych | Lokalne inicjatywy będące wynikiem braku akceptacji społecznej do procedowanego rozwiązania i reprezentujące interesy całej społeczności lub wybranej grupy. | Korespondencja formalna, udział w spotkaniach i podczas akcji protestacyjnych. |
Pracownicy, kadra menedżerska GK PSE | Zaangażowani i zmotywowani pracownicy i kadra menedżerska decydują w ogromnym stopniu o efektywności działania PSE. Stopień poinformowania pracowników oraz poziom ich satysfakcji z pracy mają kluczowe znaczenie dla budowania zaangażowania pracowników. | Kodeks etyki i postępowanie zgodnie z wartościami, intranet, raport wpływu PSE prezentujący w sposób zintegrowany dane finansowe i niefinansowe, ulotki informacyjne, komunikacja projektów strategicznych, ankiety, komunikacja wdrażanych zmian, spotkania bezpośrednie, spotkania integracyjne, uroczystości firmowe, gazeta zakładowa „Przesył”, newsletter. |
Pracownicy GK PSE zaangażowani w proces inwestycyjny | Zaangażowani i zmotywowani pracownicy, kadra menedżerska oraz zasady etyki biznesowej decydują w ogromnym stopniu o efektywności działania spółki. Stopień poinformowania pracowników oraz poziom ich satysfakcji z pracy mają znaczenie kluczowe dla budowania zaangażowania pracowników. | Poza narzędziami skierowanymi do wszystkich pracowników dodatkowe narzędzia wspierające w bieżącej pracy to: foldery specjalistyczne, szkolenia dedykowane, dokumenty Q&A. |
Lokalne i regionalne stowarzyszenia | Lokalne i regionalne organizacje pozarządowe działające na rzecz rozwoju danego obszaru, np. gminy, wsi lub powiatu. | Przekazanie kompleksowej i rzetelnej informacji na temat inwestycji, ze szczególnym uwzględnieniem planowanej lokalizacji i przebiegu linii oraz opinii przedstawicieli lokalnych społeczności – spotkania bezpośrednie i materiały promocyjne (foldery) oraz strona WWW. |
Pozarządowe stowarzyszenia i organizacje ekologiczne | Lokalne, regionalne i ogólnokrajowe organizacje pozarządowe działające na rzecz ochrony środowiska naturalnego, flory lub fauny, albo prowadzące działalność w zakresie rozwoju inicjatyw proekologicznych na danych terenach. | Bezpośrednie spotkania z przedstawicielami stowarzyszeń, dostarczenie materiałów informacyjnych ze szczególnym uwzględnieniem kwestii środowiskowych oraz związanych z nimi działań inwestora. |
Partnerzy biznesowi | Firmy współpracujące z PSE na etapie przedinwestycyjnym i realizujące usługi na jej zlecenie. | Informacje na temat polityki bezpieczeństwa, posiadanych certyfikatów ISO oraz polityki antykorupcyjnej udzielane przez pracowników na spotkaniach z partnerami i współpracownikami. |
Działanie pośrednie | ||
Media (ogólnopolskie, regionalne, branżowe) | Przekazują informacje, kształtują opinie na temat inwestycji. | Konferencje prasowe, briefingi, warsztaty dla dziennikarzy, spotkania indywidualne (artykuły, wywiady), Twitter, artykuły sponsorowane, dodatki branżowe do gazet, magazyn ekspercki, materiały prasowe, prezentacje, strona WWW, raport wpływu PSE prezentujący w sposób zintegrowany dane finansowe i niefinansowe. |
Administracja centralna, parlament | Ministerstwa oraz urzędy centralne, parlamentarzyści – szczególnie zaangażowani w komisjach i zespołach parlamentarnych. | Spotkania indywidualne, prezentacje, foldery, konferencje branżowe i ekonomiczne, strona WWW, raport wpływu PSE prezentujący w sposób zintegrowany dane finansowe i niefinansowe, magazyn ekspercki. |
Kontrahenci (wytwórcy, dystrybutorzy, firmy obrotu) | Grupa podmiotów stale współpracujących z PSE związanych umowami. | Spotkania indywidualne, konferencje branżowe, warsztaty, magazyn ekspercki, raport wpływu PSE prezentujący w sposób zintegrowany dane finansowe i niefinansowe, strona WWW. |